Entradas

PASTA DE DENTES
Esta semana no club de ciencias creamos pasta de dentes de cores. Un experimento que resultou moi atractivo e impactante para os alumnos. 
Para comezar, explicámoslles a todos os materiais que íamos a empregar a través do PPT e da nosa interprete para o alumno con deficiencia auditiva.

Os materiais que necesitamos para este experimento foron: botellas de plástico ou pipetas (se é posible), fairy, peróxido de hidróxeno (auga osixenada ó 30%), colorante, yoduro potásico (levadura para cociñar).

En primeiro lugar, dispuxemos periódicos ao longo das mesas e introducimos as botellas dentro de varios bols grandes para evitar o derrame por fora. Colocamos en total 4 botella, cada unha cunha cor distinta (azul, amarelo, verde e naranxa).

En segundo lugar, mesturamos en catro recipientes medidores a levadura e os distintos colorantes. Despois, incorporamos o fairy dentro e removemos ata conseguir unha mestura homoxénea. 

Logo, nas botellas de plastico incorporamos a auga osixenada. E…
ROBOTS PINTÓNS
Esta semana no club de ciencias, creamos uns robots caseiros. Para facemolos primeiro explicamos e mostrasmoslles os alumnos todos os materiais que necesitaban para facelos.

Para isto, empregamos LSE e o PPT como de costume e fumos ensinando todo pouco a pouco, así como explicando os diferentes pasos a seguir de maneira anticipada.
E os materiais empregamos para este experimentos foron: vasos de plástico de diferentes cores, mini motor de 2.5V, portapilas, pilas normais, cinta adhesiva, rotuladores de varias cores, cortizas e gomets.

Cando comenzamos a elo, o primeiro que tiveron que facer os alumnos foi pegar con cinta adhesiva catro rotuladores a modo de patas na parte exterior dos vasos. Logo, encaixaron as pilas no portapilas, uniron o motor e a cortiza, e xuntaron todo colocándoo con cinta adhesiva na parte superior do vaso. 

Montamos dous tipos de robots, uns mais pequenos cun motor moi pequeño e que necesita da nosa asistencia en todo momento; e outro mais grande, cun…
MAKEY MAKEY

O Club de Ciencias de esta semana foi moi divertido. Empregamos o famoso "makey makey", un kit ben completo e divertido para iniciarse no mundo da programación, grazas a o cal non importa a idade, xa que, podemos ampliar ou diminuir a súa dificultade en función das características dos nosos alumnos. 

O primeiro que fixemos foi colocar dúas mesas con dous ordenadores portátiles onde conectar os nosos "makey makey". Logo, explicámoslles aos nosos nenos e nenas os elementos que contiña cada kit e o proceso que íamos seguir para facelo funcionar. Axudámosnos dos pictos e a LSE no Power Point para realizar dita explicación. 

Previamente, cortamos unhas pezas de distintas froitas, pola metade, dobramos anacos de papel de aluminio e moldeamos anaquiños de plastilina para probar distintas opcións no noso makey makey. 

Nun ordenador puxemos un dos kits xunto coas froitas e no outro a plastilina e o papel de aluminio. Estiramos os cables cocodrilo e colocamos cada un…
EXPERIMENTOS DE AUGA
Esta semana fixemos dous experimentos con auga.  Para empezar explicámoslles aos alumnos os materiais empregamos, que neste caso, para ámbolos dous experimentos foron ben sinxelos. Necesitamos: vasos de cristal, auga, tarxetas cos nomes ó revés, e anacos de cartón e un bol. 
O primeiro experimento foi a inversión óptica, para o cal, colocamos os vasos de auga na mesa e poñemos a tarxeta detrás. Logo, incorporamos auga en cada vaso e… 
Que pasou?? 
Nas tarxetas aparecen os nomes ó dereito, a través do vaso con auga, debido o efecto lupa que ten a auga que funciona grazas os focos de luz.
O segundo experimento foi de presión de auga para o cal colocamos os vasos de auga na mesa, enchemos o vaso de auga e colocamos o anaco de cartón sobre o vaso, tapando toda a boca. 
E que pasa?? 
O cartón quedouse pegado, non caeu e non deixou pasar auga a través del, nin caeu. Isto sucede debido a dous efectos, a cohesión e a adhesión.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
PRESIÓNS
No Club de Ciencias de esta semana fixemos dous experimentos relacionados coas diferentes presións. 
Para empezar, explicamos os dous experimentos a realizar con LSE e o power point. De seguido, nomeamos os elementos que íamos a empregar. No primeiro experimento necesitamos: un plato, colorante, cerillas ou encendedor, auga, unha vela e un vaso de cristal. 
Primeiro botamos un pouco de auga no plato e engadimos o colorante azul. Despois, colocamos a candea no plato e encedémola. Tapamos a candea co vaso e observamos a candea e o nivel de auga. 
Que acontece?? Tendo en conta que o aire que nos rodea está composto, entre outros gases, por osíxeno, este queimase e se convirte en dióxido de carbono de maneira que os niveis de osíxenos descenden. Polo que ao consumirse o osíxeno do interior do vaso a presión descende debido ó cambio de presión con respecto ó exterior. O segundo experimento empleamos unha bandexa, auga, colorante, unha xarra, auga, tesoiras, un cúter e unha botella.
En p…
Imagen
SLIME CASEIRO


Esta semana a diversión estivo asegurada xa que o experimento era crear o noso slime ou moco esponxoso. 
Coma de costume, dispoxemos a ensinarlles os pasos a seguir no Power Point, apoiándonos na LSE para que todos comprenderan o que íamos facer.
Éramos conscientes de que o slime pode facerse de moitas formas e aínda cos materiais necesario podía que houbese problemas, xa que é un fluído algo complexo de conseguir.
Os materiais empregados foron: bórax, auga quente, cola branca, colorante, recipiente e cucharas para remover e mesturar todo ben.
Primeiro enchemos un bol con 150 ml de auga e botámoslle unhas cucharadiñas de bórax dentro, removemos ben e apartámolo.
Noutro recipiente, mesturamos auga con cola branca axudándonos das cucharadas para que quedase uniforme.
E por último incorporamos pouco a pouco esta segunda mestura á primeira, mentres imos removendo lentamente para que todos os ingredientes se unifiquen.
Cando o tivemos, puidemos comprobar que non quedaba tan denso …
Imagen
MOMIFICACIÓN


O Club de Ciencias desta semana levamos a cabo o experimento da salchicha momificada, unha maneira moi visual de como un elemento tan común como o bicarbonato pode absorber tanta auga dun alimento.
En primeiro lugar, coma sempre, explicamos todo o proceso. Os materiais empregados: tuppers, regras, báscula, bicarbonato, salchichas e rotulador; así coma os pasos para levar a cabo o noso experimento. Debido a que para poder contemplar a salchicha perfectamente momificada, tivemos que poñela unha semana antes aproximadamente en bicarbonato para que así este día puidesen velo todo rematado.
En primeiro lugar, medimos e pesamos a salchicha axudándonos da regra e da báscula. Anotamos os datos na tapa do tupper, ademais dos nomes de cada parella (de dous en dous os nenos facían unha ou dúas salchichas dependendo do tamaño de tupper e o espazo).
Unha vez pesada e medida a nosa salchicha, introducímola en bicarbonato, cubrindo ben o tupper onde a íamos gardar por mínimo unha semana.
Ca…